Cynk – najlepszy minerał dla twojego testosteronu!

Cynk jest jednym z 24 podstawowych pierwiastków niezbędnych do przetrwania każdego człowieka. Organizm ludzki nie jest w stanie samodzielnie wytwarzać cynku ani nawet gromadzić jego rezerw. Konieczne jest więc zapewnienie dostatecznej ilości cynku z pożywienia lub poprzez suplementację odpowiednim suplementem diety.

Cynk bierze udział w wielu procesach metabolizmu komórkowego, kontroluje ponad 100 enzymów, pomaga w syntezie DNA i jest ściśle powiązany ze zdrowym układem rozrodczym.

Ale jak sugeruje sam artykuł, cynk jest również pierwiastkiem, który ma ogromny wpływ na zwiększenie naturalnego poziomu testosteronu w twoim ciele. Dzieje się tak poprzez zmniejszenie aktywności enzymu aromatazy, zapobiegając w ten sposób konwersji testosteronu do estrogenu.

Oto najważniejsze fakty, które musisz wiedzieć o cynku:

  • Zmniejsza aktywność enzymu aromatazy, czyli enzymu odpowiedzialnego za przemianę testosteronu do estrogenu.
  • W naturalny sposób podnosi poziom testosteronu u zdrowych mężczyzn, zwłaszcza jeśli w ciele brakuje im tego minerału.

Aby zachować najważniejsze funkcje układu hormonalnego, należy spożywać około 15 mg cynku dziennie. Oznacza to, że należy spożywać duże ilości ostryg i steków, które są bogate w ten minerał, a także zapewnić podaż cynku w innych formach, ponieważ cynk jako taki opuszcza organizm wraz z potem. Dlatego suplementacja w postaci suplementu diety jest niemal obowiązkowa dla sportowców.

Oto niektóre z badań klinicznych:

  • W tym badaniu 3 mg/kg siarczanu cynku podawano najlepszym zapaśnikom dziennie przez 4 tygodnie. Suplementacja cynku w tej ilości była wystarczająca do znacznego zwiększenia produkcji testosteronu i hormonów tarczycy u tych osób, które w grupie placebo znacznie spadły z powodu wysiłku.
  • W tym badaniu cynk w postaci siarczanu cynku (3 mg/kg) podano grupie mężczyzn uprawiających kolarstwo wysiłkowe. W grupie mężczyzn, którym podawano cynk, poziom testosteronu gwałtownie wzrósł w porównaniu z grupą placebo.
  • W tym badaniu stwierdzono, że niedobór cynku zwiększa aktywność receptora estrogenowego o 57%. Sugeruje to, że cynk odgrywa kluczową rolę w hamowaniu enzymu aromatazy, zapobiegając w ten sposób konwersji testosteronu do estrogenu.

Krótko mówiąc:

Czy cynk może naturalnie zwiększyć poziom testosteronu w twoim ciele?
Odpowiedź: TAK może.

Czy cynk zapobiega przemianie testosteronu w estrogen?
Odpowiedź: TAK zapobiega.

Ile cynku mogę wziąć?
Odpowiedź: Badania pokazują, że wysokie dawki cynku (100 mg / dzień) są bezpieczne nawet przy długotrwałym stosowaniu, jednak przy tak dużych dawkach konieczne jest zapewnienie dodatkowej podaży miedzi, gdyż cynk w tak dużych dawkach zapobiega jego wchłanianiu.

Jaka jest najlepiej przyswajalna forma cynku jako suplement?
Odpowiedź: Orotan cynku ma najlepszą szybkość wchłaniania.

Czy to prawda, że ​​należy unikać wapnia podczas przyjmowania cynku jako suplementu?
Odpowiedź: Wszystkie te pierwiastki, takie jak magnez, cynk, wapń i żelazo, wiążą się z tymi samymi receptorami w organizmie. Jednak receptory te mogą przyjąć nawet 800 mg tych minerałów, więc jeśli nie bierzesz zbyt dużych dawek wszystkich tych pierwiastków na raz, nie powinno to stanowić problemu.

Podsumowanie

Każdy mężczyzna, który jest zainteresowany zwiększeniem poziomu testosteronu w sposób naturalny, powinien być świadomy istnienia cynku. Jest głównym elementem i dowódcą układu hormonalnego. Poziom cynku w organizmie powinien być pierwszą rzeczą, którą należy zoptymalizować, gdy organizm w naturalny sposób podnosi poziom testosteronu.

Naszym zdaniem, jeśli nie masz ochoty na spożywanie ton mięsa lub ostryg dziennie, suplementacja cynkiem w postaci suplementu diety to oczywisty wybór.

Źródło: anabolicmen.com (za zgodą autora)

 

Artykuł opublikowano 15 maja 2015 roku w serwisie primulus.cz

Wróć do bloga