Sekretny sposób jak natychmiast zwiększyć testosteron! Naukowo potwierdzone!

Czy chciałbyś podnieść swój poziom testosteronu o 20% w zaledwie dwie minuty, jednocześnie obniżając poziom kortyzolu, hormonu stresu o prawie 25%? Nie jest do tego potrzebne żadne wsparcie. Jedynym ważnym narzędziem będzie Twoje własne ciało.

Nie martw się! To nie są założenia czy fikcja. Ten artykuł cytuje badania naukowe przeprowadzone przez profesor Amy Cuddy z Harvardu.

Być może słyszałeś opinie na temat znaczenia samej mowy ciała i ogólnej komunikacji niewerbalnej. Niektórzy uważają, że ten rodzaj mowy zajmuje prawie 93% całej komunikacji. Oznacza to, że mowa ciała, postawa, kontakt wzrokowy, mimika i ton głosu są znacznie ważniejsze niż słowa, które wypowiadasz.

Według najnowszych badań ten stosunek komunikacji niewerbalnej vs. werbalnej jest nieco zmodyfikowany. Niemniej jednak komunikacja niewerbalna nadal zajmuje około 60% naszej całkowitej komunikacji.

Następnym razem w innym artykule porozmawiamy o tym, jak wykorzystać tą znajomość w komunikacji z innymi ludźmi. Ale teraz przyjrzyjmy się, jak zmiania Twojego języka ciała może pomóc Tobie samemu.

Twój język ciała vs. Twoje hormony

Testosteron jest często nazywany „hormonem sukcesu” lub „hormonem dominacji”. Głównym powodem jest to, że w większości przypadków osoby o wyższym statusie społecznym, zwłaszcza menedżerowie wysokiego szczebla, dyrektorzy i ogólnie ludzie odnoszący sukcesy, mają wyższy niż przeciętny poziom testosteronu.

Wyższe poziomy testosteronu są również związane z wyższą pewnością siebie.

Jedną z rzeczy, która łączy tych ludzi sukcesu, jest ich specyficzna mowa ciała.

Rozpoznasz je po wyglądzie. Idzie wyprostowany, z głową do góry. Zwykle mają szersze podejście, a nawet siedząc, już z pewnej odległości od mowy ciała można rozpoznać, że są pewnymi siebie liderami.

Jest więc jasne, że hormony w organizmie mogą wpływać na nasz język ciała. Ale czy jest odwrotnie? Czy język ciała może wpływać na hormony?

To samo pytanie zadała profesor Amy Cuddy z Uniwersytetu Harvarda, która przeprowadziła interesujące badanie na ten temat.

Fakty są oparte na nauce

Do tego badania wybrano 42 ochotników i podzielono je na dwie grupy.

Jedna grupa przyjęła tak zwaną „postawę dużej mocy” ("High Power stance")  przez 2 minuty, a druga grupa przyjęła „postawę niskiej mocy” ("Low power stance") – na poniższym zdjęciu.

Próbkę śliny pobrano z obu grup przed i po eksperymencie i zmierzono zmianę poziomu obu hormonów. Testosteronu i kortyzolu.

Wyniki były zdumiewające.

Poziom testosteronu wzrósł o 20% w grupie znajdującej się w tzw. "postawie dużej mocy”. Wręcz przeciwnie, poziom kortyzolu (hormonu stresu) spadł o 25%.

Druga grupa, która była w tzw. „postawie niskiej mocy”, miała wtedy poziom testosteronu niższy o około 10%, a ich kortyzol nieznacznie wzrósł.

Ciekawe, prawda?

Tym samym badanie to udowadnia, że ​​nawet niewielki szczegół, taki jak zmiana języka ciała, może znacząco wpłynąć na poziom testosteronu w ciele.

Polecam obejrzeć wykład profesor Amy Cuddy z czeskimi napisami ze światowej sławy konferencji TED tutaj.

Co to oznacza?

Uważaj, jak stoisz lub siedzisz i nie okradaj sam siebie niepotrzebnie o testosteron.

Spróbuj przyjąć wspomniane już pozy i postawy „dużej mocy”. Nie tylko będziesz wyglądać na bardziej pewnego siebie, ale będziesz się tak też czuć.

PS: Możesz tutaj przeczytać kolejne 25 wskazówek, jak zwiększyć poziom testosteronu.

 

Artykuł opublikowano 19 maja 2015 roku w serwisie primulus.cz

Podoba ci się ten artykuł?
Udostępnij lub wyślij go swoim znajomym.
Wróć do bloga