Szokujące fakty dotyczące niskiego poziomu testosteronu. Znasz ich?

„Zadbaj o swoje ciało. To jedyne miejsce, w którym trzeba żyć.”
Jim Rohn, amerykański pisarz i mówca

Wiele napisano o testosteronie. Wszyscy wiemy, że jest to bardzo ważne dla budowy mięśni, utraty tkanki tłuszczowej, ogólnej energii i witalności u mężczyzn.

Te fakty na temat testosteronu są powszechnie znane.

Ale jakie są zagrożenia, gdy poziom testosteronu jest bardzo niski?

Dlaczego tak jest i dlaczego w ogóle powinniśmy się tym zajmować?

Mężczyźni i testosteron

Utrata testosteronu u mężczyzn to smutny trend. Rok po roku naturalny poziom testosteronu u zdrowego mężczyzny gwałtownie spada.

Przykładowo w 2013 roku optymalny limit testosteronu został ustalony w przedziale 300–1070 ng/dl.

Ale jeśli spojrzymy 100 lat wstecz, to w owym czasie odnotowano średni poziom około 800–2000 ng/dl !!!

Oznacza to, że osoby z „niskim poziomem testosteronu” 100 lat temu byłyby teraz uważane za mężczyzn z wysokim poziomem tego hormonu.

Te statystyki są szokujące.

I niestety sytuacja nie wydaje się poprawiać.

Średni poziom testosteronu z roku na rok spada.

Dlatego wielu mężczyzn cierpi na niepożądane objawy niskiego poziomu, takie jak:

  • mniejsze pragnienie seksu
  • problem z uzyskaniem erekcji
  • mała liczba plemników i związana z tym rosnąca bezpłodność u mężczyzn
  • zmęczenie i brak energii
  • zmienność nastrojów i depresja
  • słabsze kości
  • łatwiejsze tworzenie się tkanki tłuszczowej

Oprócz tych bardzo ważnych objawów dla mężczyzn, wykazano również, że starsi mężczyźni z niższym poziomem testosteronu są o 33% bardziej narażeni na wcześniejszą śmierć (badanie).

Jak to możliwe, że poziom testosteronu jest obecnie tak niski?

Dzieje się tak z kilku powodów.

Mniej znanym powodem jest fakt, że obecny czas jest pełen plastików, fluorków, pestycydów, metali ciężkich i innych substancji, które niemal codziennie bombardują nasz układ hormonalny i przez to mają bardzo negatywny wpływ na nasz testosteron.

Następna przyczyna?

Nasze nawyki żywieniowe są przerażające.

Brak nam czasu, dlatego często jemy w fast foodach lub kupujemy gotowe dania, kiedy często nie wiemy, skąd pochodzą i co w ogóle zawierają (co jeść dla wyższego poziomu testosteronu?)

Z tym wiąże się kolejny czynnik wpływający na niski poziom testosteronu, a mianowicie brak mikroelementów. Niska zawartość witaminy D, A, C, a następnie magnezu lub cynku. Czyli witamin i minerałów, które są niemal niezbędne do prawidłowej produkcji testosteronu w organizmie.

W samych Czechach ponad 75% ludzi ma niedobór witaminy D. Nie wspominając o minerałach, takich jak cynk czy magnez.

Ostatnim wielkim przyjacielem niskiego poziomu testosteronu jest brak ruchu.

Siedzący tryb pracy sprawia, iż stajemy się grubnącymi leniuchami. Dzięki nowoczesnym technologiom ludzie czują się bardziej komfortowo i mają problem ze znalezieniem czasu na odrobinę ruchu. Nasze ciało jest przystosowane do biegania, skakania i wspinania. Nie siedzieć na krześle przez 16 godzin.

Te statystyki i fakty mogą być bardzo przerażające, ale jeśli jesteś wśród ponad jednej czwartej mężczyzn, którzy cierpią na obniżony poziom testosteronu, to się nie poddawaj i głowa do góry.

Wszystko można naprawić.

Musisz tylko zacząć bardziej cenić swoje ciało i brać za nie odpowiedzialność.

Nie pozwól, aby z powodu niskiego poziomu testosteronu w twoim ciele zaczął wzrastać żeński hormon estrogen, który może powoli zmienić cię w „kobiecą” wersję mężczyzny.

Jak to zmienić?

Na początek wypróbuj nasz w 100% naturalny produkt PRIMULUS dla naturalnego wsparcia testosteronu i przeczytaj ten artykuł: 25 porad jak zwiększyć poziom testosteronu.

PS: Czy nadal nie masz pewności co do naszego produktu? Zobacz szczegółowy opis naszego składu lub napisz do nas swoje pytanie na adres info@primulus.pl.

 

Artykuł opublikowano 28 maja 2015 roku w serwisie primulus.cz

Podoba ci się ten artykuł?
Udostępnij lub wyślij go swoim znajomym.
Wróć do bloga